Dsound.dll : verify that you have access to that directory

Problem description:
Bonjour, je ne parviens pas à installer equalifypro :cry:. Durant l’installation il indique : “error writing to file : C:\users\user\appdata\roaming\spotify\dsound.dll. Verify that you have access to that directory”

Operating system:
windows7

Soundcard:
If you know what soundcard(s) you have, please include it!
SOUND BLASTER X-FI
Spotify version
You will find the version info in the Help->About menu
1.0.24.104.g92a22684

Equalify Pro version
You will find the version info in Settings->About
sur le programme d’installation est indiqué 1.1.1

Any special software or hardware you might have installed:
ie. Razer Gamebooster or Cortex
non

Translation From French to English, courtesy of Google Translate

[quote]
Hello, I can not install Equalify Pro. During installation it says “error writing to file: C:\Users\user\AppData\Roaming\spotify\dsound.dll Verify That You-have access to That directory”[/quote]

@baszynski
Right click dsound.dll > Properties and uncheck “read only” and reinstall it. Let me know if this fixes it.

Also I think this is an “English-Only” forum (Notrace edit this out if false)

Merci pour la réponse mais le fichier dsound.dll n’était pas en lecture seule … donc ce n’est pas cela, du moins pour mon cas. En persévérant un peu j’ai tenté la manœuvre suivante qui finalement m’a permis d’installer EqualifyPro : j’ai enlevé le fichier dsound.dll qui se trouvait dans le dossier SPOTIFY (je ne l’ai pas effacé mais simplement déplacé sur mon bureau. Dans le cas où la manœuvre n’aurait pas marché j’aurais ainsi pu le remettre à sa place …) et j’ai alors pu terminer l’installation de Equalifypro sans autre difficulté. En lançant SPOTIFY tout fonctionnait parfaitement, y compris Equalifypro. cqfd.

This topic was automatically closed 15 days after the last reply. New replies are no longer allowed.